Sabtu, 31 Mei 2014

Pekan Keluarga Wari I. “Ngelumbaken Keluarga Si Erkualitas”

Pekan Keluarga 01 Juni 2014,  Wari I.
Introitus : Kej 2 : 7
Ogen : Kej 1 : 27 – 28
Renungen : I Kor 11 : 3, I Tim 3 : 4
Tema : “Ngelumbaken Keluarga Si Erkualitas”

Syalom !
      Negaranta Indonesia mendedikasiken sada wari khusus man keluarga alu gelar Hari Keluarga Nasional (Harganas) adi dunia barat nggelarisa alu gelar Family Day, tujun wari – wari e gelah keluarga – keluarga nggeluh harmonis. Gerejanta GBKP pe erbahan program pelayanan khusus guna keluarga eme Pekan Keluarga alu tujun gelah keluarga ngawan GBKP tetap nggeluh erkemalangen man Tuhan. Tahun enda enggo ka seh paksana kita ngelakoken Pekan Keluarga alu tema umum “Kesah Si Badia Njemba Keluarga GBKP Si Erkualitas” (I Kor 2 : 10 – 12), tentu alu pengarapen arah Pekan Keluarga sekali enda keluarga ngawan – ngawan ni GBKP khususna lebih berkualitas ras jadi usihen man kerina keluarga – keluarga sideban.

     Tema Pekan Keluraga ibas wari pemena enda eme “Ngelumbaken Keluarga Si Erkualitas” tema enda njemba keluarganta gelah lebih mehuli sebage keluarga siarapken Dibata si Ia sendiri netapkenca ras adi lit denga keluargata si lenga bagi ikataken tema enda labo dalih, adi tutuslah ateta ngikuti Pekan Keluarga sada minggu enda, tek kita maka keluargata pasti erkualitas sebab keluarga si erkualitas hanya banci idat ibas persadan ras Dibata.

      Uga kin ngelumbaken jabu sierkualitas ? ibas renungen Pekan Keluargata sekali enda ningetken man banta ibas piga – piga dampar sicukup penting erpalasken kinitekenta, alu pengarapen geluh keluarga ngawan GBKP semakin ngelumbaken keluarga erkualitas erpalasken I Kor 11 : 3, I Tim 3 : 4, renugenta ibas wari si I enda :
  • Perjabun eme sada iketen antara dilaki ras diberu si ipasu – pasu Dibata guna jadi sada pasangen sipermanen ertina dilaki ras diberu si enggo ipasu – pasu Dibata nggeluh setia man pasangenna (Kej 1 : 27 – 28. ayat enda ngataken hanya sada diberu si itepa man dilaki bagepe sebalikna, emaka ise si dua ndeharana entah dua dilakina situhuna ia enggo melawan rencana penciptaan Dibata. ibas sienda Gus Dur pernah ngatakenca, maka kalak singelakoken poligamy situhuna kalak sibage la memahami ajaren agamana). Ibas kinata kegeluhen ibas zamanta sigenduari melala tuhu tantangen siman hadapen ibas jabu/keluarga, salah sada penyebab utama biasana eme perselingkuhen (ketidak-setiaan) seh berakhir kubas perceraian. Ibas sienda perlu kel kita hati – hati sebab perselingkuhan tidak mengenal status sosial, tingkat pendidikan, jabatan, bidang profesi, domisili ras situasi. Lit ibas kalangen tertentu perselingkuhen enggo merupaken gaya hidup baru ras lanai iakapna mela pe ngelakokenca umpamana, tinggal seatap tanpa iketen perjabun/kumpul kebo. Hal sienda pantang kel man banta selaku kalak kristen sebab kerina e dosa simelanggar hukum Dibata. Kerna hal sie jelas kel ituriken adi sinen konsep PL ras PB si sangat menolak kebebasen sexual, inget bahan PJJ-nta ibas minggu si enggo lepas kerna dosa Sodom ras Gomora si ikernepken Dibata erkiteken kebebasen sexual bagepe pedah si pe 7 ken ibas Hukum Taurat si ningetken “la banci erlua – lua”.
  • Trend kawin cerai pe genduari enggo mewarnai kegeluhen ibas jamnta sigenduari ras la banci sipungkiri trend kawin cerai janah ibas sienda melala si idah sikap gereja sienggo melemah kerna aturan perceraian enda. tapi labo ateta nggargari kelemahen geraja ibas paksa sendah enda, tapi marilah sirenungken ulihi kerna makna perjabun ibas kalak kristen terutama man banta selaku jabu siekemalangen man Tuhan gelah ndigan pe ula jadi sie. Ibas pustakanta isingetken Yesus sangat menentang perceraian alu sie Yesus ngatakenca maka kesetian ibas perjabun mutlak la banci itawar (Mat 19 : 6 Mat. 5:32, 19:9, Mrk. 10:11, Luk. 16:18). Sebab perjabun igambarken hubungen antara Dibata ras manusia sebab perjabun labo rancangen manusia tapi ketetapen Dibata kap, dingen hal sie me siakui gerejanta GBKP si ituangken ibas Konfesi GBKP Pasal 8 kerna Perjabun . Melala memang genduari alasen perceraian mulai arah masalah ekonomi, lalit anak ipupus, masalah psikis, komunikasi sila mejile, ingan tading sindauhen erkiteken pendahin, perbedaan persepsi, idealisme, jenuh, rsd, kerina alasen enda me mawen – mawen maka perceraian ndatken “restu” tapi man banta sendah enda isingetken la banci lit perceraian kai pe alasenna, emaka guna menjaga keutuhen keluarga tetaplah tutus ibas kiniteken ras berusaha membangun keluarga si harmonis alu nggeluh ibas persadan ras Tuhan Yesus, ras bicara lit pe sekali tantangen ibas perjabun/keluarga hadapi ras dungilah alu kerohanianta ibas pengajaren Kesah Si Badia.
  • Ibas I Kor 11 : 3 Paulus nehken pengarapenna man perpulungen Korintus nina “Tapi ateku min gelah iangkandu, maka kerina dilaki, Kristus takalna ; diberu dilaki takalna ; Kristus Dibata kepalaNa” ibas ayat enda Paulus encidahken maka Kristus kap kerina palas ibas kerina kegeluhenta ras ngingetken posisi dilaki ras diberu ibas kegeluhen perjabun. Ibas keluarganta pengertin kerna ayat enda arus jelas. Sitik kusingetken man banta kerna peranan dilaki ras diberu ibas kesempaten enda : ibas zamanta sigenduari melala terjadi perubahen pandangen antara dilaki ras diberu, khususna ibas masyarakat metropolitan, akibat munculna aliren feminisme alu semangat kesetaran gender tapi kedungenna semangat feminisme enda lanai terjeng memperjuangken kesetaran gender saja tapi dungna melahirken sifat kompetitif ibas kerina hal. Ibas sienda mekatep kel kita enggo melupaken kai si imaksudken ibas Kej 1 : 27 – 28 (Ogen) ibas ayat enda memang lit kesetaran antara dilaki ras diberu memang lit kesetaran sebab itepa seri ras gambar Dibata tapi ibas sisi sideban maka lit perbedaan peran, diberu tetap jadi penampat man dilaki dingen dilaki tetap memainken peranna sebagai pemimpin ras enda me si imaksudken Paulus ibas I Kor 11 : 3 alu ngataken “ …………. gelah iangkandu, maka kerina dilaki, Kristus takalna ; diberu dilaki takalna ; Kristus Dibata kepalaNa”, lebih jelasna kerna posisi enda situhuna ijelasken Paulus ibas Efesus 5 : 22 ibas ayat enda Paulus menjelasken maka sekalak diberu harus tunduk ia man perbulangenna (Bdk. I Tim 2 : 11 – 14). Penjelasen enda labo bersifat merendahken diberu, ertina banci saja beremansipasi guna ndatken kesetaran ras dilaki tapi tetaplah pake prinsip Alkitab, maka sekalak diberu la banci melawan kodratna sebage penampat man dilaki entah menyadari porsina sebage diberu si iciptaken Dibata. Alu bage maka sekalak diberu la banci mengambil alih kekuasan dilaki guna ambisi pribadi, tentu ibas persinget sienda kerina, maka sekalak dilaki pe arus menjalanken peranna sebagai pemimpin, ibas erti kata sekalak dilaki arus ipantaskenna dirina guna ipatuhi sebagai kepala/pemimpin ibas keluarga (Ester 1 : 22, Ef 5 : 23, Ul 6 : 7 – 9, Kuan2 1 : 8), gelah alu bage dilaki la kebenen kehormatenna ibas keluargana, sebab citra dilaki/bapa itengah keluarga eme kap citra Dibata ibas doni.
  • Ibas kerina hasil akhir Paulus ningetken man kerina keluarga kristen (Pelayan khusus) ibas I Tim 3 : 4 maka kerina anggota keluarga arus makeken peranna alu mehuli ertina sekalak bapa arus ngergai ndeharana ras ndehara ngelakoken tugas panggilenna sebage ndehara dingen anak – anak harus tetap ngergai orang tuana sebab orang tuana enggo ncidahken biak keteladanen siman usihen.
     Enda me si iarapken ibas bahan Pekan Keluarganta ibas wari sendah enda, uga kita banci nggeluh berkualitas, alu njagai kebadian jabunta ras jadi teladan ibas kai pe dingen ngelumbakenca man kerina keluarga – keluarga isekelewetta.

Amin.
RantauPrapat  30 Mei 2014.

Salam ras sentabi man banta kerina ibas kurang lebihna tulisen enda. Tulisan enda labo bahan baku Pekan Keluarga GBKP. Tulisen enda hanya bersifat diskusi man banta ibas Blog enda. Bimbingen Pekan Keluarga sibaku tetap si ipedarat Moderamen GBKP si isikapken PPWG GBKP.
Bjr Tuhan simasu – masu.