PJJ GBKP 15 – 21 Juni 2014
Ogen : Jeremia 7 : 1 – 7
Tema : “Nggeluh I Tengah Jelma Si Enterem”
Tema : “Nggeluh I Tengah Jelma Si Enterem”
Syalom.
Kegeluhen kalak kristen ibas
nggeluhken panggilenna ibas masyarakat arus tetap nggeluh ibas konsep si
sesuai ras ajaren kekristenen ras mempertahanken kinitekenna alu
nggeluh ibas kebenaren kristen secara mendasar. Tapi mekatep ibas kinata
kegeluhen, enterem kalak kristen la ngasup nggeluh ibas konsep
kegeluhen kristen e, lit nge pengakun entah mengakui Tuhan, tapi la
nggit teriket kubas ajaren Tuhan dingen riahen iakapna nggeluh alu cara –
cara doni.
Tema PJJ-nta sekali enda “Nggeluh
I Tengah Jelama Si Enterem”. Alu tema enda banci turah penungkunenta,
uga kin seharusna kita nggeluh itengah – tengah jelma sienterem
(bermasyarakat) ? Ibas PJJ-nta sekali enda, aku la njabab kerna
persoalen sie, tapi lebih kuarahken kita kubas pengenalen dirinta selaku
kalak kristen si enggo itebus Kristus ibas krina dosa – dosanta nari
nari. Mari sigar – gari Jeremia 7 : 1 – 7 bahan PJJ-nta sekali enda,
ngenen kubas kegeluhen Jeremia, si enggluh badia itengah bangsa si lanai
badia, nabi si pang mandang ise saja singelakoken dosa gelah jera ras
dingen nggeluh ibas persadaan ras Tuhan.
- Yeremia eme salah sada nabi si jadi arah prakarsa Tuhan, labo atas keinginenna sendiri, tapi sekalak nabi si ipilih Tuhan ope denga pe Jeremia tubuh (Jer 1 : 5). Ibas awalna Jeremia menolak nandangi pendilo ras peneguhen Tuhan alu alasen, ia nguda denga. Sebab ibas paksa sie memang umurna 18 tahun denga ras ibas paksa sie lit sada budaya ibas kalak Yahudi, maka sekalak adi umurna 18 tahun denga, lenga banci ngajar entah pe mereken nasehat sebab ianggap kurang bijaksana, eme maka nina Jeremia “… O Tuhan si erdolat, la ku eteh uga melasken kata, ngudasa denga aku”. Jeremia menolak alu alasen kemanusianna, tapi alasenna e tulak Tuhan ras tetap neguhken Jeremia jadi nabiNa ras Tuhan erpadan man Jeremnia, maka Tuhan tetap nemani Jeremia ibas meritaken kata Dibata ku kerina bangsa – bangsa (Jer 1 : 6 – 8).
- Ibas pelayanenna Jeremia ndatken perlawanen-perlawanen ibas kalak Yehuda erkiteken Jeremia mbukaken kerina dosa kalak Israel si melanggar hukum Tuhan alu ersembah man berhala – berhala ras ngelakoken perbahanen si la ngena ate Tuhan. Lit pe cara kegeluhen kalak Isarel ibas paksa e, eme : tek nandangi ranan kalak penipu, lanai ngelakoken perbahanen sibujur, lanai mperdiateken keadilen, nindas kalak miskin, janda ras anak yatim, ngamburken dareh kalak sila ersalah dingen nembah man dibata – dibata Babel (Jer 7 : 4 – 6).
- Ibas perbahen kalak Isarel si jahat e, Jeremia nehken berita ibas Tuhan nari maka bangsa e arus robah, alu ngubah kerina lagu langkah ras perbahanen bangsa e, sebab adi la jera, maka Tuhan perehken hukumNa man bangsa e tapi adi bangsa e jera, maka Tuhan tetap mereken bangsa e tading ibas taneh perpadanen Tuhan (Jer 7 : 7). Aminna Jeremia enggo mpeseh kata Tuhan, tetap saja bangsa Israel la jera ibas mperobahi kerina lagu langkahna. Emaka kedungenna bangsa e ndatken penghukumen ibas Dibata nari ras i buang ku Babel dekahna 70 thn.
- Alu bage lit dua hal penting si idah ibas Jer 7 : 1 – 7 enda eme kerna pendahin entah peran khusus Jeremia i tengah – tengah kegeluhen bangsa Israel eme : nehken penghukumen ras mritaken berita Pertobaten man bangsa Dibata. Dingen secara pribadi Jeremia tetap ncidahken kualitasna sebage nabi Tuhan, sebage kalak sibenar itengah kegeluhen si la benar ras sitik pe la nggit terkontaminasi ras erkompromi alu cara – cara kegeluhen bangsa Isarel si erdosa (Jer 1 : 10 ; 7 : 1- 3, 7).
Ibas kegeluhenta sigenduari, adi
siperdiateken kegeluhen kalak Israel ibas zaman nabi Jeremia maka
enterem denga ka kalak kristen singgeluh alu cara – cara kegeluhen kalak
Israel. Jeremia nehken kata Tuhan gelah bangsa e jera, maka bangsa e
labo jera malah semakin mengerasken hati ibas kerina berita pertobaten
si ibegina, emaka sejarah mencatat bangsa Isarel piga – piga kali ibuang
Dibata jadi tabanen ras ndatken erbage – bage kiniseran. Ibas kegeluhen
kekristenen sigenduari banci jadi cara kegeluhen kalak Israel e
siterjadi, alu gambaren buena genduari praktek dosa siterjadi ibas
kerina profesi kegeluhenta, sebab banci jadi kita labo sekalak sibujur
ibas ndalani kerina kegeluhenta subuk e ibas krina profesi entah pe ibas
keluarga ras ibas sie, berita pertobaten si isehken man banta, banci
jadi la erbahanca kita jera ras berita pertobaten e sianggap hanya
sebagai semboyan entah slogan gereja siarus ibelasken ! Kusingetken
salah sada contoh : menurutku penagamatenku maka jemaat genduari lebih
senang i hibur asangken i tegur, emaka khotbah – khotbah si mandang dosa
genduari kurang i senangi, ras lit pe genduari tuntuten maka pengkhobah
hadir min bagi sekalak motivator sidem alu kata – kata bijak ras
menginspirasi, ibas sienda banci jadi lanai terbedaken kita antara
pelayan Tuhan ras motivator. Bagepe lit genduari fenomena ibas pelayan
Tuhan, maka ia lebih senang menghibur asangken menegur, alu alasen
“mimbar bukan untuk menegur jemaat tapi menghibur jemaat”. Ibas kemajun
sideban Jemaat pe semakin berani ras alu terang – terangen ia ngajari
pelayan Tuhan gelah ula rusursa mandang jemaatna, adi ate pelayan e, ia
tetap i senangi ras kegeluhenna i perdiateken jemaat. Gambaren sienda ka
me genduari melala jadi ibas gereja – gereja ras akibatna enterem kalak
kristen la jadi kalak kristen yang sesungguhnya. Ibas sienda ngarap
kita gereja-nta tetap benar ibas ndahiken dahinna bagepe perpulungen
tetap tutus ras tuhu – tuhu setia nggeluh ibas kebenaren Tuhan.
Penutup kata ibas PJJ-nta sekali
enda kusehkan mna banta : berita Pertobaten si isehken Jeremia man kalak
Israel sekaligus jadi persinget banta ras adi lit denga silenga jera
ras mengubah kerina lagu langkah bagi singena ate Tuhan, asa kai nari
kin dekahna ateta nggeluh ibas dosa, kemunafiken ras memelihara dosa
yang siterbuni ? ibas paksa silewat pernah kusingetken arus lit 4
perubahen nandangi kalak si enggo mengalami pertobaten sejati eme :
mengalami perubahan pikiren (change of mind), perubahen hati (change of
heart), perubahan hidup (change of life) ras perubahan kasih sayang
(change of affection). Ertina asakai kalak si enggo jera alu tuhu – tuhu
maka lit perubahen diirina sierbahanca ia lebih memikirken hal – hal
rohani/sorgawi ketimbang hal – hal si itawarken doni (bdk, II Kor 4 : 18
; Rom 8 : 5 – 9). Ras kalak kristen si enggo seh kubas perubahen sienda
maka pasti ia nggeluh sikap ibas kegeluhenna i tengah – tengah jelma
sienterem (masyarakat).
Dage Senina/ Turang ibas keleng ate Kristus :
Tuhan erngena ate man kalak singakuken dosana dingen jera, jenari nggeluh ngikutken kerina perentahNa. Emaka bagi seruan pertobaten Jeremia man kalak Israel : “Ubahlah lagu langkah ras perbahanendu” siresponlah e bagi sirusur isingetken man banta “ Setiap kali Firman Allah di beritakan maka tiap – tiap pendengar harus merespon firman tersebut” … Uga ninta ?
Tuhan erngena ate man kalak singakuken dosana dingen jera, jenari nggeluh ngikutken kerina perentahNa. Emaka bagi seruan pertobaten Jeremia man kalak Israel : “Ubahlah lagu langkah ras perbahanendu” siresponlah e bagi sirusur isingetken man banta “ Setiap kali Firman Allah di beritakan maka tiap – tiap pendengar harus merespon firman tersebut” … Uga ninta ?
Amin.
Rantauprapat 09 Juni 2014.
Rantauprapat 09 Juni 2014.
Salam ras sentabi man banta kerina ibas kurang lebihna tulisen enda. Tulisan enda labo bahan baku PJJ GBKP. Tulisen enda hanya bersifat diskusi man banta ibas Blog enda. Bimbingen PJJ GBKP sibaku tetap si ipedarat Moderamen GBKP si isikapken PPWG GBKP.
Bujur Tuhan simasu – masu.