Selasa, 09 Februari 2016

Suplemen PJJ 07 – 13 Feb 2016. “Penandaiku Nandangi Kristus Mplimbarui Geluhku” Filip 3 : 1 – 10.

“Penandaiku Nandangi Kristus Mplimbarui Geluhku”
Filip 3 : 1 – 10.

Pokok Pikiren :
  • Sekalak Penulis Amerika Serikat sitergelar Phil Crosby (1926 – 2001) ngataken : “Siapapun yang lambat berubah, biasanya takut menghadapi hal-hal baru”, maksud penulis enda ngataken maka sifat perubahen e membutuhken kesadaren mental ras harus memiliki kemampuan beradaptasi nandangi perubahen e sendiri.
  • Gerejanta ibas 5 tahun ku lebe enda mengharapken maka lit perubahen ibas kerina kegeluhen ngawan perpulungenna eme alu nggeluh lebih setia ibas Tuhan, guna sie tentu sangat ibutuhken pembaharuan ibas kerina hal terlebih ibas nggeluh sebage kalak sierkiniteken. Apakah kita nggit mentranformasi kerina kegeluhenta kuarah si lebih baik, tentuna e tergantung kubas dirinta nggit ntah lang guna berubah ras adi nggit berubah maka tentu perubahen e iarapken bersifat langsung dingen mampu beradaptasi nandangi perubahen e gia melala tantangenna.
  • Paulus ibas oraten PJJ-nta sekali enda ngerana kerna dirina, si enggo mengalami perubahen kenca ia nandai Yesus ras memulai hal – hal baru ibas kegeluhenna. Ibas kesempaten enda lit 4 batang belin si banci ituriken kami ijenda kerna perubahen si lit ibas diri Paulus ras tentu si 4 hal sienda kam me si sekaligus jadi perenungenta guna menuju perubahen dirinta, eme :
    1. Paulus mereken pengakunna kenca ndatken kegeluhen simbaru ibas perjumpanna ras Yesus ras pe nuriken visi ras misina kenca ndatken kegeluhen si mbaru eme alu ndalani kegeluhen alu ngusih kerina kegeluhen Kristus. Emaka ibas oratenta enda teridah kel Paulus la erngena ate nandangi kegeluhen si la ibas Kristus. Paulus mereken apologetna dingen membalikken kerina nilai – nilai si iakap kalak Jahudi sebage kebenaren situhu – tuhu bagepe ibas pengakpna ndube ope lenga jumpa ras Yesus, eme kerna meteh kerna undang – undang torat. Paulus nuriken maka cara nggeluh si hanya ndalanken undang – undang e la obahna bagi adat si teridah ngenca erkiteken la seh kubas cara kegeluhen bagi kai siniarapken Tuhan. Ibas sie Paulus ngataken maka cara kegeluhen si bage enggo jadi sada kerugin man bana ras adi mbarenda e iakapna jadi sada kemegahen man bana enggo ianggapna sebage sampah. Alu bage i jenda si idah maka arah pengakun Paulus kerna dirina sie encidahken maka Paulus tuhu – tuhu mengalami perubahen sicukup revolusioner, berubah alu cepat dingen lanai sitik pe mengkoleksi cara – cara kegeluhen si ianggapna ndube jadi kemegahen (ay. 7 – 8).
    2. Paulus meteh maka ibas perubahen kegeluhena, maka ia tetap memiliki tantangen subuk e ibas dirina nari bagepe ibas darat nari terlebih – lebih kalak Jahudi si lanai erngena ate man bana, e me maka nina Paulus perlu tetap metenget. Metenget ibas tantangen si lit si imaksudken Paulus ibas oratenta enda eme nandangi kalak si tetap ndalanken undang – undang sunat ras siernalem nandangi adat – adat siteridah dingen kalak sibage ikataken Paulus ijenda bali ras biang. Ungkapen Paulus alu make kata ‘biang” ijenda, ncidahken maka Paulus tuhu – tuhu enggo ernembeh ate kel nandangi kalak si nggeluh ibas kepalsuan rohani (ay. 2 – 4). Sebage cataten kerna “biang” si imaksudken Paulus ijenda eme nandangi kalak sitetap ersura – sura ncedai kegeluhen kalak si enggo tek man Kristus. Ungkapen Paulus enda situhuna cukup keras man kalak e erkiteken Paulus enggo menyamaken drajat kalak siersura – sura ncedai kegeluhen gereja alu kata “biang” sebab “biang” Ibas kalak Israel memang biang binatang si najis, pangganna bangke (Mzm68 : 24) ras memang ianggap najis rikutken hukum agama kalak Jahudi (Kel 22 : 30 ; bd. Mat 7 : 6 ; Why 22 : 15).
    3. Perubahen ibas diri Paulus tuhu mengubah dirina eme ibas ia ngataken maka ia lanai ermegah nandangi si enggo pernah icapaina ibas kegeluhenna. Paulus meteh ia kalak si mehaga ibas kegeluhenna, sebab ietehna ia keturunen Jahudi, suku Benyamin asli, nggeluh ibas aturen undang – undang kalak Jahudi si isunatken ibas wari si pe waluhken ras meteh kerna undang – undang torat. Tapi sie kerina lanai jadi kemegahen man bana dingen mengkonfrontasi kemegahen e ibas dirina seh maka kerina e iakapna lanai jadi sada kebanggaan ibandingkenna ras keleng ate si enggo ialokenna ibas Kristus nari (ay 4 – 5).
    4. Tentu Perubahen ibas diri Paulus jadi erkiteken ia terus nandai dirina i lebe – lebe Kristus ras eme si imaksudken Paulus alu ngataken sada ngenca sura – surana eme gelah itandaina kristus, nggejapken kuasa kekeken Kristus dingen nggit ikut ngenanami kiniseran si inanami Kristus. Tuhu memang kai si ikataken Paulus ijenda, sebab perubahen labo banci jadi adi sekalak lenga nandai diri alu payo ilebe – lebe Yesus (ay. 10).
  • bageme Paulus nuriken dirina ras perubahen si jadi ibas dirina kenca ia tuhu – tuhu menyerahken dirina guna Kristus. Puji Tuhan kita pe genduari anak – anak Tuhan kap dingen ngaku kita maka kita ersada ras ia ibas kerina kegeluhenta ras tambah tole kemalemen ateta sebab seh asa genduari kita pe banci  denga menikmati kegeluhen si ibereken Dibata man banta. Emaka ibas kegeluhen si lit enda, maka ije Dibata mereken kesempaten man dirinta guna mentransformasi diri gelah nggeluh lebih mehuli asangken si enggona. Labo menukah memang adi sekalak ersura – sura mentransformasi diri, sebab pasti erbage – bage me tantangen si man hadapen subuk e ibas dirinta nari bagepe tantangen kesenangen si itawarken doni, tapi amin bage gia maka labo tertutup kemungkinenna maka perubahen e banci jadi ibas dirinta alu sempurna bagi perubahen ibas kegeluhen Paulus.
  • Tuhan Dibata nepa dirinta sebage mahluk si rukur, erkiteken sie maka lit nge kebeluhenta guna rukur payo ntah lang kegeluhen si enggo si dalani kidekah enda terlebih – lebih ibas persadanta ras Yesus. Dingen tentu saja ibas perukuren si payo ibas pengajaren Kesah Si Badia tentu kita banci mengubah cara kegeluhenta ku silebih ngena tae Tuhanta (bd. Roma 12 : 2).
  • Tema PJJ-nta “Penandaiku Nandangi Kristus Mpelimbarui Geluhku” enda ngatakenca kita enggo nandai Kristus dingen enggo nggeluh ibas kegeluhen simbaru, tapi amin bage gia mekatep denga lenga kel bagi siarapken Tuhan perubahen e jadi ibas dirinta. Emaka Sue ras temata ibas PJJ – ta sekali enda mari kita berubah ku si arah lebih mehuli (“metamorfosis – transformasi”) ras sipetugilah komitmenta ras Tuhan maka kita enda tetap setia man baNa alu nggeluh ibas kataNa tep – tep wari dingen perubahen e la banci lang arus jadi ibas kegeluhenta. Selamat berubah ras selamat mplimbarui kegeluhen ibas Tuhan, la perlu mbiar gia melala tantangenna tapi lakokenlah e genduari nari ras selamat beradaptasi nandangi perubahen.
          Pekanbaru 05 Feb 2016.  Pdt. Israel H S Milala.

Suplemen PJJ GBKP 31 Jan – 06 feb 2016. “Ijenda Aku Suruhlah Aku” Jes 6 : 1 – 8

“I Jenda Aku Suruhlah Aku”
Jes 6 : 1 – 8

Pokok Pikiren :

• Bahan PJJ-nta sekali enda banci jadi enggo semal i orati ibas gerejanta. Bagepe sieteh maka Jes 6 : 8 i pake ibas logo GBKP guna menjelasken maka gerejanta GBKP erpengue nandangi pendilo Tuhan ibas ndalanken tugas panggilenna ibas kerina tantangen si lit.

• Piga – piga hal si banci si idah arah pendilo Jesaya rikutken bahan oraten PJJ – nta senda enda eme :
  1. Pendilo si isehken man Jesaya eme sada pengergan Dibata man manusia, ija Dibata make manusia jadi partnerna guna ikut campur tangan mereken kontribusina ntah berkarya guna mpekena kegeluhen manusia. Ibas pengertin sienda me teolog si tergelar Karl Barth ngataken : “Allah itu mampu melakukan banyak hal, tetapi Ia tidak selalu mau mewujudkannya. Sementara manusia selalu mau melakukan banyak hal tetapi ia tidak mampu melakukannya”
  2. Pendilo si isehken Tuhan man Jesaya ertujun gelah Jesaya mabai bangsa Israel nggeluh mulihi ibas dalan Tuhan alu meritaken berita pertobaten erkiteken kejahaten bangsa e.
  3. Patut ka pe ibereken jempol man Jesaya erkiteken keberanianna ngaloken pendilo e selaku nabi itengah – tengah kegeluhen bangsa si lanai erngena ate Tuhan. Sebage cataten : Kenca ra ja Uzia igantiken raja Zakaria maka kegeluhen bangsa Isarel memang tuhu – tuhu bobrok kel subuk e ibas segi pemerintahen bagepe ibas bidang agama. Raja zakaria si menggantiken raja Uzia mate ibas thn 740 SM. (2 Raja-raja 15 : 3). Ibas paksa sie raja Zakaria i turiken mate erkiteken ukumen si isehken man bana alu mereken penakit kusta. Sebab ibas kegeluhen beragama raja Zakaria tuhu lanai ngergaken Tuhan janah pang mengambil alih tugas iman i rumah pertoton alu bengket kubas ruang si badia ras ngelakoken persembahen tutungen man Dibata si la banci ia ngelakokenca (Bd. 2 Kronika 26 : 1 – 23).
  4. Pendilo e pe iawali alu perjumpan secara khusus antara Jesaya ras Dibata. Ija Dibata ncidahken diriNa man Jesaya. Janah perjumpan e sendiri menghasilken keriahen man Jesaya erkiteken dosana ialemi Dibata kenca pengakunna maka ia sendiri pe kalak si perdosa si nggeluh i tengah – tengah bangsa si erdosa. Kenca pengakunna e me maka Dibata nuruh malekat Serafim engkuitken biber Jesaya alu bara api si ibuatna ibas batar – batar persembahen nari sebage simbol pengalemi dosa Jesaya. Pengalemi dosa e sendiri isehken Dibata erkiteken Jesaya memang enggo i persiapken Dibata ras terpilih guna meritaken berita pertobaten man bangsa Israel si meriah ukur nggeluh ibas erdosa.
  5. Pendilo e labo bersifat perintah tapi sada pendilo (ajakan) “Ise ndia Ku suruh”. Ertina Jesaya bebas memilih pendilo (ajakan) Dibata e antara “ue” ras “lang” ras tentu saja bicara Jesaya la nggit ngaloken pendilo e, maka Dibata pe tentu milih kalak si deban si nggit ndahiken – dahinNa. Tapi Jesaya muat sada keputusen sitepat ibas pendilo Tuhan nina “aku suruhlah aku”.
  6. Cataten pe man banta, maka tupung Jesaya ngidah kemulian Dibata, nina Jesaya “cilaka aku, lanai lit arapen man bangku, sebab alu matangku enggo kuidah raja, Tuhan simada kuasa, adi tep – tep ranan si mentas arah biberku dosa kerina, janah aku pe ringan itengah – tengah bangsa ija tep – tep kata si ibelaskenna dem alu dosa” (ay. 5). Pengakun Jesaya enda penting si perdiateken sebab Jesaya la nuriken kerina bagin tubuh si lit, tapi ia ngataken “biber” (“najis bibir”) sebage sada bagin si mekelek kel ibas dosa kalak Israel. Kata enda pe tentu ningetken sada pengertin si mbages ras perlu si ukuri alu mbages ibas jamanta si genduari, sebab enterem memang kalak genduari hanya beluh “erbasa – basi” ibas kegeluhenna sebage kalak kristen ntah sebage warga gereja, bandingken kubas pengertin oraten PJJ-nta ibas ibas minggu si enggo lewat 24 – 31 Jan 2016, alu tema “Cidahken Kinitekenndu Arah Perbahanendu”.(https://israelhsmilala.wordpress.com/…/suplemen-pjj-24-30-…/).
• “Aku Suruhlah Aku” nina Jesaya ngaloi pendilo Tuhan, tentu bageme pe kita idilo guna ndahiken dahin pelayanen gerejanta. Enterem senina – turangta si enggo muat bagin ibas dahin pelayanen gerejanta sebage bukti ia kalak si ipilih Tuhan ras enggo nggejapken uga belinna pasu – pasu Tuhan ibas kegeluhenna. Emaka mari sekalak – sekalak kita, sibuatkalah baginta ibas dahin pelayanen e, subuk ibas sebage serayan Tuhan Pdt/Pt/Dk, ke – Pengurus Kategorial ntah pe Ke-Panitian, rsd.

• Sidahiken dahin e alu mehui amin gia mbue tantangenna. Mbelin kel memang tanggungjawab kalak sierdahin ibas Tuhan, si menguras energi, tenaga, pikiren ras materi, waktu guna keluargata, gia bage tetaplah sidahiken – dahin e sebage komitmenta ras Tuhan. Dage nintalah ngaloi pendilo Tuhan e sue ras tema PJJ-nta sekali enda “Ijenda Aku Suruhlah Aku”.
Pekanbaru 29 Feb 2016.
Pdt. Israel HS Milala.